NATO F16 jagerfly i dramatisk jagt på UFO flåde over Odense?

NATO F16 jagerfly i dramatisk jagt på UFO flåde over Odense lyder sikkert som ren fiktion. Men billeder afslører hvad der ligner et F16 og UFO´er på himlen. Begivenheden udspillede sig den 6. Juli 2010 kl. 12.45 på Vestre Stationsvej i Odense.

NATO F16 jagerfly i dramatisk jagt på UFO flåde over Odense?

Jeg har før undret mig over det der nogen gange lyder som vild flyvning med jagerfly. Og nu skete det så igen! Jeg hørte et jagerfly der drønede rundt et sted over mig. Jeg kunne ikke se flyet men høre det klart og tydeligt. Jeg havde mit DSLR kamera med og begyndte at tage billeder i retning af lyden. Det blev til 13 billeder hvoraf 10 er interessante.

NATO F16 jagerfly i dramatisk flyvning over Odense?

Der er ikke så meget at være i tvivl om når et jagerfly i lav højde flyver rundt. I Danmark må militærets jagerfly flyve i en minimum højde på 6000 fod. Det er en højde på 1,83 km. Hvordan lydniveauet er på den aktuelle højde kan jeg ikke sige noget om. Jeg kan bare bekræfte med min oplevelse at lyden var meget høj på et tidspunkt.

Jeg kunne høre han slukkede og tændte for jet motoren to gange. Begge gange blev det efterfulgt af et mindre brag nøjagtig som når du slukker for ilten til en skærebrænder, bare i større skala. Hver gang jet motoren var slukket kunne jeg høre vinden gnide mod vingerne, så vildt var det. Så jeg er ikke i tvivl om at der var et militært fly tilstede i luftrummet.

Jeg skrev en email til det Danske luftvåben og de svarede prompte. Ifølge dem kan det ikke have været et Dansk F16. De havde godt nok holdt en øvelse tidligere på formiddagen men alle fly var tilbage på basen kl. 11.30. Det er en time og 15 minutter tidligere end det hørbare drama over Odense. Og så er der jo kun NATO tilbage. Det fortalte luftvåbnet dog intet om men det må være den logiske slutning - NATO-fly.

Fotografi bekræfter F16 "Viper" jagerfly var tilstede i luftrummet

I ét fotografi er der et objekt der ligner et F16. Billedet er blevet behandlet i Adobe Photoshop med diverse filtre for at gøre objektet så tydeligt som muligt. Her kan man se det der ligner næsen og cockpit på en F16. Endvidere kan man se den lodrette stabilisator agter der på en prik ligner det der sidder på en F16, se herunder...

F16 Viper lodret stabilisator, næse og cockpit

Billedet foroven er desværre ikke det bedste men man kan dog skimte hvad der ligner en F16. Husk at jeg fotograferede i blinde i retning af lyden mens jeg skiftevis fokuserede på skyerne og den blå himmel. Jeg så ingen uidentificerede flyvende objekter (UFO´er) under fotograferingen. Det var først senere jeg opdagede de mange sære objekter i billederne.

Hvad var meningen med de bratte manøvrer?

En enkel overflyvning med et jagerfly sker jo nu og da. Og de er hurtigt væk igen. Men når de bliver i området i næsten et minut og laver hørbare bratte manøvrer, så må man jo formode at der er en modpart. Hvad fik ellers piloten til at flyve sådan inde over en storby i fredstid? Hvad var meningen med de hørbart bratte manøvrer?



Når man kigger de 10 billeder igennem vil man kunne konstatere at der er andre flyvende objekter i luftrummet sammen med jagerflyet. Der er faktisk en hel UFO flåde spredt ud på himlen over Odense samtidig med et jagerfly foretager bratte manøvrer deroppe. Så det er måske her vi skal finde svaret på flyveadfærden?

NATO F16 observerer UFO flåde over Odense?

Baseret på det Danske luftforsvars egen udtalelse må det formodes der var tale om et NATO-fly. Og baseret på billedet længere oppe må det være af typen F16 Viper. Og det må formodes at det var sendt hertil pågrund af de mange uidentificerede flyvende objekter der afsløres af de 10 UFO fotografier. Det giver da mening at en højere kommando end den Danske tager sig af UFO´er over NATO landene?

NATO holder øje med luftrummet over Europa

Jeg mindes Robert Dean´s fortælling om hans arbejde i NATO hovedkvarteret i Bruxelles hvor de holdt øje med hele Europa´s luftrum. Så de en prik på radaren som ikke skulle være der, et UFO, var det dem der sendte folk, helikoptere og fly ud. Om dette er sandt er uvist men han nåede at blive Command Sergeant Major i den amerikanske hær, så det er muligt det er sandt. Disse informationer kommer i hans allerførste interview (1, 2) med Project Camelot. Det andet interview han laver med dem tyder på at nogen har haft fat i ham og bedt ham om at fortælle nogle historier...

UFO flåde over Odense (billeder)

De 10 UFO billeder indeholder hver ét til flere objekter inklusiv et F16. Nogle af objekterne kan sikkert diskuteres mens andre fremstår tydeligt eller på en sådan måde at man undres over hvad der sker.

Billederne befinder sig på mit andet website myufophotos.com på siden F16 jet fighter UFO/UAP gallery og her kan du se F16 UFO fotografierne fra Odense den 6. Juli 2010.

Protokol-ændring i NATO for UFO´er over Danmark?

Jeg skrev en artikel om oplevelsen på blogger.com og ufobilleder.dk da det skete i 2010. Disse sites er dog ikke online mere. Men jeg tror der er nogen i det Danske forsvar der på daværende tidspunkt har læst artiklen og set billederne. For siden 2010 har der været ret stille i luftrummet over Odense. Jeg har ikke oplevet drama i luften siden...

Men hvis mine artikler har været skyld i en protokol-ædring i NATO´s hovedkvarter der har gjort at de ikke jagter UFO´er over Danmark mere, bliver jeg faktisk lidt rørt. Også lidt bange. Men i ved jo de ikke gør jer eller os noget. Der er således ikke det store behov for at vise muskler over for dem. Vi kan blot observere dem ligesom de observerer os.

Lad mig forøvrigt også lige tilføje, at med "vild" flyvning mener jeg ikke hasarderet eller ansvarsløs flyvning. Det lyder bare vildt når man står nede på jorden og hører fly der laver "håndbremsevendinger" i luften, længere er den ikke.

Observations data

  • Danmark, Odense, 6. Juli 2010 kl. 12.45
  • Kamera position: Vestre Stationsvej - Kingosgade
  • Kamera: Sony A-100 kamera med Sony standard 3.5-5.6 / 18-75mm zoom optik
  • Kompas retning: Vest

Gå tilbage til UFO billeder fra Danmark eller se mit engelske site My UFO photos med endnu flere UFO fotografier.

Kommentarer