UFO med tårne eller sensor udstyr over Odense

UFO med tårne eller sensor udstyr over Danmark, Odense, blev foreviget på fotografi sammen med flere uidentificerede flyvende objekter. Det var en sky og vejr foto session den 20. August 2017 der udviklede sig til UFO-jagt. Jeg så nemlig noget flytte sig hurtigt oppe i skyerne gennem min 300mm optik og skød 9 fotos. De afslører 4 forskellige typer objekter. Blandt andet et disk-formet objekt med flere sonder samt et større gulligt objekt med grønt skær.

UFO med tårne eller sensor udstyr over Odense

Det lykkedes mig ikke visuelt at observere nogen objekter deroppe men fotograferede alligevel for en sikkerheds skyld. Og det var heldigt jeg gjorde det. I billedet herover ses det store UFO med noget der ligner tårne eller måske sensor udstyr.

Sonderer himlen med 300mm optik efter indskydelse

Den 20. August var en dag med ustadigt skiftende vejr der bød på både solskin og regn men ikke gråvejr. De mange hurtigt foranderlige skyer og sky systemer havde en flot blå himmel som baggrund. Derfor valgte jeg at tage mit Canon EOS 60D kamera med mig ud til min mor i Holluf Pile, Odense.

Mens jeg var hos min mor fik jeg den indskydelse at jeg lige ville prøve at sondere himlen med min 300mm optik. En 300mm linse er som en kikkert der kan se relativt langt. Jeg satte havestolen i ligge-position og begyndte at afsøge himlen lodret oppe. Det var nemlig kun få måneder siden jeg havde fotograferet en større UFO flåde (LINK) kun 500 meter derfra. Så det var med den tanke i baghovedet at jeg måske kunne være heldig denne gang også?

UFO med tårne eller sensor udstyr

Mens jeg sonderede himlen så jeg noget bevæge sig hurtigt deroppe. Jeg kunne ikke se et decideret objekt der fløj rundt, kun at der var en bevægelse. Jeg begyndte at skyde billeder med maksimal fokal længde (300mm). To af billederne er interessante og specielt ét fotografi udviser en særlig aktivitet med flere uidentificerede flyvende objekter samtidigt. Desværre havde jeg som sagt ikke et objekt at fokusere på og fotograferede i blinde.

Uidentificeret fartøj over Odense

Mit fokus var hovedsageligt på skyerne. Og siden UFO´et i billederne herover er lidt ude af fokus er det formodentligt højere placeret end skyerne. Dette fartøj har en kantet form, overvejende trekantet, med tårne eller noget der kan ligne sensor/radar udstyr. Det er en sær form at se på himlen og det er ikke en fly-type jeg kender.

Disk-formet objekt med sonder

UFO´et foroven kom ikke alene, der var andre objekter på himlen. Der var også et disk-formet objekt med adskillelige mindre objekter (formodentlig sonder) omkring sig. Nedenstående billede er forstørret og det er kun et meget lille udsnit af billedet du ser. Det er blevet behandlet i Adobe Photoshop med blandt andet ekstra kontrast.

Disk-formet objekt med sonder

Zoomer vi lidt ud kan vi se en hel UFO flåde sammen med det disk-formede objekt.

UFO flåde (kontrast)

Det er ikke første gang jeg ser der benyttes sekundære sonder i forbindelse med UFO observationer. Jeg var heldig at se sådan en live tilbage i 2012 da en stealt-sort flyvende tallerken pludselig dukkede op. Da den fløj væk kunne jeg se der var et sekundært objekt der bevægede sig rundt om det større UFO. Noget kunne tyde på de benytter sonder til observation, overvågning og formentlig også sikkerhed og forsvar.

Basefarvet UFO med grønt skær

Objekterne foroven, UFO´et med tårne/sensor udstyr samt det disk-formede objekt med sonder, var synlige i det aller første billede IMG_6437. Men i det sidste billede IMG_6446 dukkede der et andet objekt op.

UFO med grønt skær (uredigeret billede)

Herover ses objektet som det fremstår i det uredigerede billede. Herunder er samme billede behandlet i Adobe Photoshop med Auto Contrast. Det er gjort for at gøre objektet så tydeligt som overhovedet muligt.

UFO med grønt skær (auto contrast)

Objektets overflade synes ikke at være glatpoleret, tværtimod. Det ser ud som om der er udladninger og nogle mørke pletter. De mørke pletter ligner nærmest små kratere? Objektet i sin helhed synes ikke at være gennemsigtig overhovedet. Der er ingen synlige symmetriske mønstre. Lens Flare muligheden er derfor lig nul hvis du spørger mig.

Det er heller ikke en Boeing 747 ej heller en F16. Vejrballoner bliver ikke sendt op i Danmark siger DMI så det kan ikke være en meteorologisk ballon. Jeg står vist tilbage med et vaskeægte uidentificeret flyvende objekt (UFO).

UFO flåde over Odense

Det er mig en gåde hvad denne UFO flåde lavede deroppe da jeg fotograferede? Det var ikke første gang jeg havde fotograferet uidentificeret aktivitet i området. Sidste gang var den 25. Maj 2017 på min mors fødselsdag da jeg fotograferede en større amada af ukendte flyvende objekter i himmelrummet i en cirkel omkring mig.

Du kan se billederne her eller læse om hvordan det hele startede: UFO observation med mystisk væsen over Odense

Fotografier i høj opløsning

Herunder de originale men kompresserede fotografier. Resolutionen på billederne er 5184 x 3456 pixels (18 megapixels). Jeg brugte et Canon EOS 60D (DSLR) med Canon zoom optik EF 1:1.4-5.6/70-300mm USM.

Observations data

  • Danmark, Odense 20. August 2017 kl. 16.16
  • Kamera position: Denmark, Odense
  • Kamera: Canon EOS 60D with Canon f/4-5.6 / 70-300mm zoom lens
  • Kompas retning: Lodret oppe

Gå tilbage til UFO billeder fra Danmark eller se mit engelske site My UFO photos med endnu flere UFO fotografier.

Kommentarer